Søg
  • Majbrit A. Kirkegaard

Fra stresssygemeldt til fyret til iværksætter...

Opdateret: mar. 25


Sarah Møller Pedersen

Sarah Møller Pedersen er 37 år gammel. Hun er mor til 2 og så har hun virksomheden vissuel.dk, hvor hun tilbyder hjælp til grafik og markedsføring til selvstændige virksomheder.


Sarah havde aldrig tænkt at hun skulle være iværksætter, ej heller at hun skulle leve af det.




”Havde du spurgt mig for 10 år siden, havde jeg sagt nej, aldrig”

Sarah er grafiker og i branchen har hun oplevet at der er stor konkurrence, hvilket har været en udfordring.


Årsagen til hendes beslutning om at blive iværksætter, var fordi hun gik ned med stress på hendes tidligere arbejdsplads efter hun var blevet mor for anden gang.


Sarah begrunder hendes stress med, at hun på arbejdet påtog sig en arbejdsrolle som hun ikke passede ind i, hvilket hun til sidst ikke kunne bære.


Når hun ser tilbage på tiden i dag, ser hun at der har været optræk til stresssygemeldingen i et par år, før det sker.


Hun brugte sin barsel på at tænke over hvilke muligheder hun ellers havde, og tog til et foredrag med Anne Pernille Fischer, hvilket satte nogle tanker i gang ift. At skabe noget andet i hendes liv.


Efter hendes barsel, kommer hun tilbage på deltid, hvilket heller ikke gik og det endte i en fyreseddel, hvilket var en gave til Sarah (som hun ser det i dag).


Sarah Møller Pedersen

Sarah kalder sig selv grafiker og marketingnørd, og er uddannet grafisk designteknolog. Udover det har hun erfaring med både det grafiske og det markedsføringsmæssige igennem hendes tidligere ansættelser.


Sarah arbejder meget og tænker meget på sit arbejde, men sørger samtidig for at holde fri, gå en tur i skoven og hygge med ungerne når de er hjemme fra skole. Hun arbejder som hun har lyst til. Det passer bedst til hende.


Sarah føler ikke hun er en succes endnu, og føler først hun er en succes når hun kan trække en fuldtidsløn ud. Hun har ikke ambitioner om at skal have et team under sig. Hun vil gerne være sig selv.

Sarahs første råd er at du skal overveje hvad du aller aller aller helst vil lave. Det du skal lave i din virksomhed, er noget du er nødt til at brænde 100% for. Der er SÅ mange skridt der skal trædes, før du opnår noget succes.


Andet råd er at finde ud af hvem det er du brænder for at hjælpe. Du skal kende din målgruppe så godt, at du kan sætte ansigt på dem.


Jo mere specifik du er omkring din målgruppe, jo flere tilfredse kunder får du.


Det tredje skridt er at finde ud af hvad det er du gerne vil udtrykke i din virksomhed rent farvemæssigt. Det er en føle ting ift. Hvem det er du er som person, og ift. De kunder du gerne vil tiltrække ind i din forretning.


Her kommer Sarahs gave til dig. Sarah har lavet en guide til dig omkring det at finde din virksomheds farveidentitet. Her kan du finde ud af om du kan selv, eller om du skal have hjælp til det.


http://vissuel.dk/brug-farver-til-at-saette-stemningen-i-dit-brand/


Sarah anbefaler


Lise Helskov podcast ’online haj’ – Lise gør det nemt at forstå markedsføring

https://onlinehaj.dk/podcast-online-markedsfoering-smaa-fisk/


Christina Klitsgaards ’Danmarks dronning i email markedsføring’ kursus ’ Turbo 1000’

https://weloveemails.dk/


Trine Ravnkilde, der er ekspert i online communities. Start din forretning med et online community. https://www.trineravnkilde.dk/


Canva er et intuitivt design program med design skabeloner der er nemt at bruge for enhver og kan give inspiration til alle, men særligt hjælpe dig der ikke har en designmæssig eller grafisk baggrund. Canva har en rigtig god gratis version, og det er muligt at opgradere eller købe billeder til $1. https://www.canva.com/join/faded-wasp-coating


Buffer er et planlægningsværktøj til dine sociale medier, hvor du kan planlægge og automatisere dine posts både på Instagram (nyheder og stories), Facebook og LinkedIn.

https://buffer.com/


RecurPost, som er en app der kan genbruge og genudsende dine opslag. https://recurpost.com/


Og at du skal være aktiv på online fællesskaber. De online fællesskaber, hvor din målgruppe befinder sig.


Hvad med mindsettet?

Gå på mod. Hvis du sælger dig og ikke fysiske produkter, skal du være opmærksom på, at hvis folk ikke vil købe dine ydelser, så er det ikke dig de afviser, men det du sælger dem.


Hvis du vælger at tage det personligt, kan du hurtigt komme i en nedadgående spiral.

Overvej om du skal sparre med en coach eller business mentor, for at opnå det du gerne vil opnå.


For Sarah betyder det meget at starte dagen positivt, og her er det blandt andet at have god tid om morgenen.


Er der faldgrupper?

”Andre folks succes. Det handler ikke om at andre ikke må have succes, men du må ikke måle dig selv med en der går i 10. klasse når du selv lige er startet i skole”

Enten mål dig med andre der selv lige er startet, eller lad helt være med at måle dig selv med andre.


Lad dig inspirere af andre, fremfor at sammenligne dig selv med andre.


Du kan finde Sarah her:


Hjemmeside

http://vissuel.dk/


Instagram

https://www.instagram.com/sarah_fra_vissuel/


Facebook

https://www.facebook.com/vissuel/


YouTube

https://www.youtube.com/channel/UClB0sfdceI5xjJHHl493guA/


Husk at downloade hendes guide her

https://vissuel.dk/brandfarveguide


og denne guide

https://vissuel.dk/ canvafejl (3 typiske fejl soloselvstændige laver i canva)


Hør eller se hendes video podcast via hjemmesiden

https://www.kvindeligeivaerksaettere.dk/


Der hvor du henter dine podcasts eks. Podimo, Podbean, Google Podcasts, Spotify, iTunes eller se og mærk stemningen på YouTube


Og så skynd dig ind på Facebook gruppen ’Bliv kvindelig iværksætter – community’ og lad dig inspirere til hvad du kan og hvordan du kan gøre det. Du får adgang her:

https://www.facebook.com/groups/380588116206652/

26 visninger

Kontakt mig

  • YouTube
  • iTunes
  • Spotify
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
gratis online iværksætter kursus, video podcast om kvindelig iværksætteri, forretningsudvikling strategier og salg, skolegade 3, 8850 Bjerringbro, Danmark

Det der også er vigtigt

© 2020 Majbrit Kirkegaard  I  Kvindelige iværksættere. All rights reserved